Maandag 10 April

10 april 2017 - Barcelona, Spanje

Elke morgen hadden we een standaard procedure van 07:00 / 08:00 / 09:00, dit hield in om 07:00 opstaan, om 08:00 gaan ontbijten en om 09:00 vertrekken richting de bestemming.

We zijn om 09:00 vertrokken naar Barcelona, rond 10:30 zijn we aangekomen in Barcelona en is onze stads wandeling met de gids begonnen. We hebben tot 12:30 met de gids door de stad gewandeld langs allemaal belangrijke punten overal werd ons veel uitgelegd en veel verteld over de plaatsen, ook is ons veel over de geschiedenis van Barcelona en omgeving verteld. Van adf 12:30 hadden we even vrije tijd om wat te gaan lunchen en om 13:45 moesten we ons weer verzamelen bij het Columbus beeld onder aan de Ramblas. We hebben een sightseeing tour gedaan met de bus door Barcelona hierbij werd ons ook veel verteld over de dingen waar we langs reden dat was onder andere: Sagrada Família, Casa Batlló, Casa Milá, Montjuich en Placa Espanya. Bij deze bezienswaardigheden werd ons ook veel over de geschiedenis verteld en hoe ze zijn ontstaan. We zijn erna doorgereden naar Montjuich waar we ook nog een lunch en toiletpauze hadden. Vanaf hier had je een mooi uitzicht over de stad en de zee.

Om 16:00 zijn we terug vertrokken naar het hotel, deze reis duurde ongeveer 2 uur. 18:00 zijn we aangekomen in het hotel en vanaf 19:00 kon je gaan avondeten in het hotel of je kon op eigen kosten buiten het hotel wat gaan eten. Na het eten had je vrije tijd tot 22:00 en dan begon het avond programma weer. Het avond programma was elke avond het zelfde, zelf ben ik deze avond ook weer mee geweest naar de crazy frog en heb weer een leuke avond gehad met de andere leerlingen die mee waren gegaan. Om 24:00 zijn we weer terug vertrokken naar het hotel wat op ongeveer 5 minuten loopafstand lag, toen begon de nachtrust weer en iedereen moest naar zijn of haar eigen kamer gaan.