Dinsdag 11 April

11 april 2017 - Besalú, Spanje

Elke morgen hadden we een standaard procedure van 07:00 / 08:00 / 09:00, dit hield in om 07:00 opstaan, om 08:00 gaan ontbijten en om 09:00 vertrekken richting de bestemming.

Om 09:00 zijn we vertrokken naar Besalú en rond 10:15 zijn we aangekomen en hebben we als eerst met de gids een rondleiding door het dorpje Besalú gehad. Het was een heel mooi oud dorpje waar vroeger ook de joden hebben gewoond, de gids heeft ons veel verteld over de geschiedenis van het dorpje met de joden en de christenen. Het was een heel interessant verhaal, de joden hebben er een moeilijke tijd gehad. We hebben ongeveer 45 minuten vrije tijd gehad in Besalú om zelf het dorpje te verkennen en misschien ergens wat te drinken.

Om 12:30 zijn we aangekomen in Girona waar we een historische wandeling hebben gehad door de joodse wijk een en langs onder andere een kathedraal. Ook bij dit dorp is ons veel verteld over de geschiedenis met de joden die helemaal niks mochten, ze mochten nog geen ramen in hun huizen hebben of de christenen aankijken. Deze rondleiding heeft ongeveer 1 uur geduurd, na de rondleiding hadden we vrije tijd tot 15:00. Ik ben zelf door het stadje gaan lopen heb winkels bekeken en ben ergens wat gaan eten. Het was een heel mooi stadje met veel historische gebouwen.

Rond 16:00 zijn we aangekomen in Tossa de Mar, we zijn eerst met de gids door Tossa de Mar gelopen tot aan het uitzicht punt. Ook hier werd ons onderweg van alles verteld over de geschiedenis en een kapelletje die in het stadje stond die gebruikt werd door de vissers of ze weer levend terug konden keren van het vissen. Vanaf het uitzicht punt werden we vrij gelaten om nog even door de stad te lopen. we moesten zelf terug wandelen naar de bus toe en we moesten ons om 17:30 verzamelen bij de bus op de parkeerplaats. We zijn om 17:30 terug vertrokken vanuit Tossa de Mar naar ons hotel in Malgrat, we zijn terug gereden via de boulevard van LLoret de Mar. Het was wel leuk om het te zien en ook wat ons verteld werd over het strand dat dat in de zomer verdeeld is in groepen, en dat je een boete kan krijgen als je zonder t shirt rond loopt door LLoret. Tegen 18:30 zijn we aangekomen in het hotel en vanaf 19:00 kon je weer gaan eten in het hotel en had je erna vrije tijd tot 22:00. Zelf ben ik deze avond in het hotel gebleven op me balkon, een paar andere leerlingen zijn nog bij mij op de kamer geweest en we hebben een gezellige avond gehad. Om 24:00 moest iedereen weer terug naar de eigen kamer en begon de nacht rust weer.